středa 9. září 2015

Sport a zranění



Sportem k trvalé invaliditě. Toto rčení mluví za vše. A nevyhýbá se to ani sportu, jako je Vzpírání. Nedávno jsem psal o tom, že vzpírání je jeden z méně úrazových sportů, ale i tak se občas zadaří a zranění je na světě.

Nebojte se, nebudu psát žádnou černou kroniku vzpírání. I když se dá zmínit třeba převrácený loket, nebo vyhozená čéška. Dneska to bude spíš o “štěstí“ v neštěstí. Já jsem sice nebyl hlavní aktér, ale stalo se to mé přítelkyni. Na včerejší trénink nebyl nijak zvláštní. Prostě další tuctový spíše lepší trénink. Bětuška už byla na slušných kilech, lehce pod osobákem.

Dal sem si nástup trhu, sednul jsem si na lavičku a odpočíval jsem před dalším pokusem. Naproti mně trénovala Bětka, odjela nástup (nadhozu) a začala se koukat do kalhot. To mi hned vyrazilo úsměv na tváři. Jakého kluka by nenapadla žádná čuňačinka, když se jeho dívka dívá do kalhot :D . To mě  ale přešlo velice rychle. Stačilo jen, aby pronesla větu: „ Co to je za bouli?“ 

Přiskočil jsem k ní a kouknul se. Boule velikosti její pěsti hned nad kyčlí. Musím říct, že takové zranění jsem u vzpírání ještě neviděl. Trenér jak to viděl, okamžitě nastartoval auto a jel s ní na pohotovost. Ve vzpírárně hned všichni žačali spekulovat co by to mohlo být. Jedni se přikláněli k tomu, že je to kýla. Některé napadl pásový opar, což se mi zdálo jako hloupost, aby se objevil z ničeho nic v takové velikosti. Já sem měl jen černo před očima a strach že bude muset na operaci, že jí tam něco prasklo.
Asi za 20 minut se pro mě vrátil trenér a hodil mě do nemocnice. Tam už jsem svou vyvolenou viděl na vozíčku, jak se na mě culí. Její úšklebek mě celkem uklidnil. Jak to na fifejdách bývá, stále nic nevěděla, jen nějaké podezření. Bětka mi jako vystudovaná zdravotní sestra sdělila, že tam je podezření na kýlu, rupturu svalu a v nejlepším případě hematom. Ona si tam 15 minut seděla a čekala, co se bude dít. Pak přišla sestra a vezli jsme ji na tom vozíčku na sono. To bylo zajímavé, protože ta sestra jak tlačila vozík, tak skoro utíkala a já s nohama po tréninku sem se postupně vzdaloval. Došmajdal sem za nima na sono, a tam jsme pro jistotu čekali dalších 10 minut na doktorku. Která když přišla, tak se ptala mě, jestli já jdu na to sono já :D.

To sono se strašně táhlo, a nervozita stoupala. Jak se ovšem otevřeli dveře, které vypadaly jak z jaderného krytu, vyjela vysmátá Bětka. Okamžitě jsem se ptal, co to teda je. Koukla na mě a říká: „MODŘINA.“ To mě dostalo. Začali jsme se chechtat. Bětušku sem korunoval na držitele největší a nejdivnější modřiny. No a dneska se uvidí, jak to bude na tréninku vypadat.

Co vy a zranění? Už vás někdy potěšila zpráva z nemocnice jako mě?
Když vás bude zajímat cokoli, co se týká zranění a vzpírání, či jen ohledně vzpírání. Stačí se zeptat. J

Přeji pěkný den.

Žádné komentáře:

Okomentovat